söndag 7 februari 2010

Nu börjas det


Ok, så här är det. Jag har aldrig riktigt förstått charmen med bloggar. Men när min kvinna idag tyckte att jag skulle starta en blogg om brödbak och marmelader så lät det inte så dumt. Jag tycker verkligen att det är kul att baka , göra sylter och marmelader och laga mat - så varför inte dela med sig av sina framgångar och misstag.

Så var skall man börja. Det känns konstigt att börja rabbla upp de bröd och marmelader jag redan gjort, så jag tar och tittar framåt istället. Jag har just avslutat ett brödbak på surdeg som blev riktigt lyckat, så jag börjar där. Jag tänker mig att denna blogg skall få andra intresserade av att vara i köket och skapa mumsiga saker av olika slag. Trots detta kommer jag också dela med mig av när det inte går så bra, så att ni kanske kan undvika samma misstag som jag gjort.

Jag kommer naturligtvis blogga varje gång jag bakat, syltat eller marmeladat; men jag kommer också slänga in ett och annat inlägg däremellan. För det blir inte så ofta som jag skulle vilja att jag skapar i köket.

Så, då var det gjort. Första inlägget tar nog slut med detta.

1 kommentar:

  1. Vad roligt, Eric! Vi önskar Dig verkligen lycka till med denna blogg!

    SvaraRadera